Działając w branży medycznej musimy doskonale wiedzieć, jak ciężko jest w niej walczyć o coraz to bardziej wymagającego klienta. Konkurencja jest ogromna, a siła przebicia nie zależy już wyłącznie od oferowanych przez naszą firmę produktów czy świadczonych usług, ale również od ich widoczności w Internecie. Właśnie dlatego coraz więcej liczących się „zawodników” z branży korzysta z usług pozycjonowania firm – nic zresztą dziwnego, w końcu Internet staje się najcenniejszym źródłem przychodu klientów. Warto, abyśmy i my zastanowili się nad wspomnianą usługą – od czego jednak zacząć, aby nie dać się zwariować?

Audyt – otwórzmy sobie oczy!

Załóżmy, że posiadamy już firmową stronę czy sklep (jeśli nie – czym prędzej naprawmy ten błąd!). Aby zacząć efektywnie go pozycjonować, musimy zadać sobie pytanie, czy jest on na to gotów. Doskonale sprawdzi się w tym wszystkim usługa audytu – najlepiej zlecona profesjonalistom w branży. Jej główne założenia są proste – ma ona dostarczyć wszelkich informacji na temat tego, co jest nie tak na danej stronie Internetowej i co należy zmienić czy poprawić, aby późniejsze efekty pozycjonowania były nie tylko lepsze, ale i szybciej widoczne. Dobry audyt jest kompleksowy i obejmuje zarówno czynniki on-site, jak i off-site. Te pierwsze tyczą się oczywiście witryny samej w sobie – drugie z kolei mają na celu podkreślenie wszystkiego, co znajduje się poza stroną, a co może mieć negatywny lub pozytywny wpływ na jej promowanie w Internecie.

Optymalizacja kluczowym krokiem do sukcesu

Jeżeli nasza strona przeszła już audyt i mamy w ręku wytyczne od profesjonalistów, zanim zaczniemy pozycjonowanie firmy, wdrożmy wszystko to, co płynie ze wspomnianego audytu. Plusem będzie, jeśli wcześniej wybierzemy słowa kluczowe, na których będziemy się skupiać w przyszłości – dobierzmy nie tylko te mocno konkurencyjne, w jakie branża medyczna obfituje, ale też te bardziej specyficzne (na przykład nazwy konkretnych leków czy usług, które wykonuje nasza firma). Oto zatem, w skrócie, na co powinniśmy zwrócić uwagę (między innymi) w samym procesie optymalizacji:

  • czytelność kodu i interfejsu użytkownika,
  • właściwa składnia kodu,
  • nagromadzenie słów kluczowych,
  • szybkość ładowania się strony,
  • unikalność i odpowiednia ilość treści,
  • stosowanie odpowiedniej hierarchii nagłówek – tekst.
lekarz
Źródło: Pixabay.com

Pozycjonowanie – samodzielnie czy na zlecenie?

Skoro już czytamy ten artykuł to znaczy, że pozycjonowanie stron jest czymś, czemu przyglądamy się bacznie i w zakresie czego chcemy zwiększyć naszą wiedzę. Czy jednak to samo w sobie sprawia, że powinniśmy się zajmować nim sami? Nie! To prawda, mając już w ręku dokładny audyt część, a często większość z jego założeń (w szczególności tych on-site) możemy wdrożyć sami, jednak sama optymalizacja to nie wszystko.

Właściwe pozycjonowanie firm (ale i stron prywatnych) to już nie takie przysłowiowe „hop siup” – należy wziąć przy nim pod uwagę aktualne założenia algorytmu Google, naszą konkurencję i wiele więcej. Co jednak najważniejsze, nieumiejętnie pozycjonując stronę możemy jej zaszkodzić, na przykład wpychając ją w filtr czy też kompletnie pozbawiając jakiejkolwiek pozycji.

Jeżeli zatem chcemy mieć spokojną głowę, powierzmy pozycjonowanie naszej strony profesjonalistom, podpisując zarazem odpowiednią umowę – zwłaszcza, że branża medyczna jest bardzo konkurencyjna i ciężka do pozycjonowania. Tylko w taki sposób zapewnimy sobie komfortową sytuację i efekt, o którym marzymy.

Podsumowanie

Branża medyczna jest jedną z najcięższych do przebicia się – zwłaszcza w pozycjonowaniu. Właśnie dlatego do tego wszystkiego powinniśmy podejść rozsądnie, najpierw dokonując fachowego audytu naszej strony, później wprowadzając w życie jego założenia i optymalizując samą witrynę właśnie pod kątem jej promocji w wyszukiwarce, a dopiero potem przechodząc do właściwego pozycjonowania. Jedno w tym wszystkim jest pewne – nie możemy podchodzić do tego nonszalancko. W końcu doskonale wiemy, jaką rolę w zdobywaniu klientów ma współcześnie właściwe pozycjonowanie firmy w wyszukiwarce. A jeśli ktoś nadal ma wątpliwości warto przeczytać artykuł dotyczący istoty pozycjonowania na http://www.pracujemy.eu/dlaczego-pozycjonowanie-dla-firm-jest-takie-wazne/.

Jeden komentarz

  1. Teraz bez pozycjonowania ani rusz.. ale przyznam, że branża medyczna jest wymagającą branżą. Pewnie nie każdy pozycjoner podjąłby się działań związanych z wypozycjonwaniem firmy medycznej.

    Henio_L

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.