Żelazo jest bardzo ważnym elementem, który musi pojawić się w codziennej diecie. Jego braki skutkują bowiem poważnymi dolegliwościami. Z tego powodu warto jeść w taki sposób, by dostarczyć sobie odpowiednich ilości tego pierwiastka. W jakich produktach pojawia się żelazo?

W jakich produktach można znaleźć żelazo?

W sytuacji, gdy borykasz się z niedoborami żelaza, dobrym rozwiązaniem okazuje się jego uzupełnienie w naturalny sposób. Suplementacja preparatów dostępnych w aptece jest ostatecznością i powinna być zalecona przez lekarza. Z tego powodu warto sięgać po takie produkty jak:

  • natka pietruszki,
  • soja,
  • morele,
  • kakao,
  • zboża,
  • kasza jaglana,
  • rodzynki,
  • orzechy,
  • jajka,
  • buraki,
  • szpinak.

Żelazo w dużych ilościach można znaleźć również w mięsie. Z tego powodu z niedoborem tej substancji najczęściej borykają się osoby, które wykluczają produkty odzwierzęce. Jednak przy odpowiednim zbilansowaniu poszczególnych produktów można uchronić się przed niedostateczną ilością żelaza w organizmie, nawet w przypadku diety wegańskiej. Kluczem do sukcesu okazuje się właściwe komponowanie składników.

Warto również wiedzieć, że istnieją sposoby na zwiększenie wchłaniania żelaza w organizmie. Dobrym pomysłem okazuje się komponowanie posiłków tak, by jednocześnie dostarczały witaminy C. Składnik ten wpływa bowiem na przyswajalność żelaza w układzie pokarmowym. Ograniczają ją natomiast takie substancje jak cynk, wapń, fosfor czy magnez. Nie należy suplementować żelaza także w sytuacji, gdy przyjmujesz niektóre leki.

Czasami samodzielne skomponowanie pełnowartościowych posiłków jest nie lada wyzwaniem. Z tego powodu wiele osób decyduje się na skorzystanie z gotowych cateringów dietetycznych. Są one bowiem przygotowywane przez dietetyków, którzy dbają o ich odpowiednie zbilansowanie – tłumaczy specjalista z cateringu dietetycznego Nice To Fit You.

Dieta pudełkowa jako sposób na niedobory

Doskonałym rozwiązaniem okazuje się również dieta pudełkowa. Jej twórcy dbają o to, by zawierała wszystkie niezbędne składniki odżywcze. To doskonały sposób na poradzenie sobie z niedoborami, także jeśli chodzi o żelazo. Wysokiej jakości diety pudełkowe składają się z różnorodnych produktów, dobieranych przez specjalistów. Dzięki temu wchłanianie cennych substancji jest maksymalnie zwiększone.

Czym skutkuje niedobór żelaza?

Niedobór żelaza może przyczynić się do pogorszenia funkcjonowania wielu organów. Wpływa też negatywnie na wygląd włosów czy skóry. Wśród najpowszechniejszych objawów braku tego składnika wyróżnić można:

  • niedokrwistość,
  • wypadanie włosów,
  • bladość skóry,
  • osłabienie,
  • spadek wydolności.

Z tego powodu tak ważne jest praktykowanie diety, w której nie brakuje składników bogatych w żelazo. W ten sposób można uchronić się przed poważnymi zagrożeniami dla całego organizmu. Trzeba również pamiętać, że żelazo da się przedawkować. Jego nadmiar także prowadzi do negatywnych skutków, dlatego nie należy decydować się na samodzielną suplementację tego składnika.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.